Dziś rzadko która firma nie posiada własnego fanpaga na Facebooku. Fanpage stały się firmowymi wizytówkami, social mediowym must have, a dla niektórych firm podstawowym kanałem komunikacji ze swoimi fanami, ale też Klientami (pamiętajmy, że nie zawsze facebookowy Fan = realny Klient, pisaliśmy o tym w artykule „Nie zawsze FAN jest najważniejszy”). Rola fanpaga i jego marketingowe wykorzystanie zależy w dużej mierze od branży, w której działa firma, grupy docelowej i od przyjętej strategii social marketingu.

Aktywność w mediach społecznościowych nie może być przypadkowa.
Na dłuższą metę takie działanie się nie sprawdzi i nie przełoży się na realne zyski (nie tylko finansowe). Tylko działanie zgodne z wytyczonym planem i konsekwentne dążenie do realizacji wyznaczonych celów, może zwiększyć nie tylko rozpoznawalność marki, produktu, ale także, a może przede wszystkim, pozyskać Klientów i to takich, którzy pozostaną z firmą na dłużej. Przemyślana komunikacja i dopasowana do potrzeb firmy aktywność w social mediach skutkują najczęściej stale powiększającym się gronem fanów, a często w ślad za tym i lojalnych Klientów.

Jak skutecznie prowadzić fanpage na Facebooku?
1. Na pewno trzeba regularnie dbać o pozyskanie uwagi społeczności, dlatego warto dodawać nowe posty przynajmniej 2-4 razy w tygodniu.
2. Treści publikowanych informacji powinny być dopasowane (charakter, język, grafika) do naszej grupy docelowej.
3. Wartościowe treści, będą angażować bardziej i wzbudzą większe zainteresowanie, dobrze jeśli treści są na tyle atrakcyjne, że stają się warte udostępniania czy komentowania.
4. Wyjście poza firmowe schematy myślowe może spowodować, że nasze komunikaty będą różnić się od standardowych firmowych materiałów informacyjnych czy reklamowych, a tym samym będą zwyczajnie ciekawsze.
5. Warto promować własne działania i wybrane posty wykorzystując Facebook Ads, można dzięki temu dotrzeć z ważnymi informacjami do szerszej grupy odbiorców zwiększając zasięgi.
6. Stwórz własne grupy odbiorców swoich komunikatów.

Prowadzenie fanpaga na Facebooku wydaje się bardzo proste. Ale czy jest tak na pewno? Zdecydowanie radzimy powierzyć prowadzenie social mediów profesjonalistom, którzy połączą w całość cele, grupy docelowe, pozyskanie contentu, przygotowanie gotowych treści, reklamę i obsługę tych narzędzi w jedną efektywną całość.

Gwarantujemy, że zaufanie w tym zakresie specjalistom z Goodway Communication jest inwestycją, która pozwoli cieszyć się w niedługim czasie widocznymi efektami.