Prowadząc firmowy fanpage staramy się żeby był bogaty w atrakcyjne dla odbiorcy treści. Dla odbiorcy czyli naszej grupy docelowej. Przygotowujemy content, dobierając go tak, by przykuwał uwagę potencjalnych Klientów i naszej społeczności, czyli osób, które wcześniej zalajkowały naszą stronę i stały się jaj bardziej lub mniej czynnymi fanami. Zakładając, że wszystko idzie po naszej myśli, liczba naszych fanów systematycznie rośnie. Ale czy w ślad za tym rośnie również liczba naszych Klientów?

Oczywiście dążymy do tego, żeby nasi fani czynnie uczestniczyli w życiu naszego fanpaga – komentowali posty, dawali się wciągnąć w dyskusje, brali udział w ogłaszanych konkursach, promocjach czy opiniowali produkty (licząc oczywiście na pozytywne oceny lub przynajmniej konstruktywną krytykę J). Jest nam jeszcze milej, jeśli nasi fani udostępniają nasze posty i spontanicznie polecają nasze produkty czy markę.

Problem w tym, że nie zawsze nawet najbardziej aktywny i oddany fan staje się naszym Klientem. Pamiętajmy, że nie zawsze ilość (w tym przypadku wielkość naszej społeczności) jest najważniejsza, nie powinna stanowić celu samego w sobie. Czasami 50 fanów, którzy są rzeczywistymi Klientami firmy, jest wartych więcej niż 500, którzy lubią nasz profil tylko dlatego, że znajdują na nim pełne humoru grafiki.

Można żartobliwie stwierdzić, że fan, który ma z naszego fanpaga fun, to oczywiście bardzo dobry fan. Lepiej jednak, jeśli ten fan, nie tylko czerpie z naszej strony fun, ale także zna dobrze nasze produkty. Jeśli je zna, możemy założyć, że je posiada, korzysta z nich i jeżeli wyraża się o nich przynajmniej dobrze, to jest dla nas cennym fanem, bo jest też naszym Klientem.

Na pierwszy rzut oka trochę to skomplikowane, ale w rzeczywistości bardzo istotne. Odróżnienie fanów naszego Facebooka od rzeczywistych Klientów daje nam możliwość podejmowania odpowiednich działań, dzięki którym możemy starać się zmieniać naszych fanów w naszych Klientami. Jeśli chcielibyście dowiedzieć się jak to zrobić, specjaliści z Goodway Communication chętnie wszystkim się zajmą. Zachęcamy do kontaktu.