Sklepy internetowe to przyszłość sprzedaży detalicznej, która bardzo dynamicznie rozwija się w kanale online. Sklepy internetowe są otwarte 24 h na dobę, są na wyciągnięcie ręki (pod warunkiem, że działa Internet), są odporne na choroby, epidemie i kwarantanny, no i towar w nich zakupiony można prawie zawsze odesłać.

Patrząc na dostępne statystyki, najchętniej kupujemy w Internecie ubrania, obuwie, książki i elektronikę. W ostatnich tygodniach natomiast zaobserwować można wyraźny wzrost sprzedaży kosmetyków, chemii gospodarczej oraz żywności (związane jest to głównie z obecną sytuacją epidemiologiczną). Robienie zakupów przez Internet dla niemal 70% kupujących jest aktualnie najbezpieczniejszą formą kupowania. Szacuje się, że w 2020 roku wartość polskiego rynku handlu internetowego osiągnie około 70 mld zł.

Sklep internetowy to bez wątpienia doskonała szansa otwarcia się na szeroką grupę Klientów. W przeciwieństwie do sklepów stacjonarnych mogą do takiego sklepu „wpadać” na zakupy ludzie z różnych zakątków kraju, Europy, a nawet świata (no może poza Chińczykami, którzy mają wszystkie produkty u siebie szybciej niż inni). Dodatkowo niewątpliwą zaletą zakupów on-line jest bezgotówkowa forma zapłaty oraz dostarczenie produktów bezpośrednio do domu (lub inny wskazany w zamówieniu adres).

Dlaczego jeszcze warto mieć sklep internetowy? Ponieważ dzięki niemu można stać się niezależnym sprzedawcą i posiadaczem własnej marki. Przy dobrze wykorzystanych środkach przestaje się być sprzedawcą anonimowym, jednym z wielu, jak w przypadku serwisu Allegro. Nie płaci się nikomu prowizji od sprzedaży i nie trzeba spełniać wszystkich restrykcyjnych warunków regulaminu. Samemu możemy ustalać ceny naszych produktów, marże, a co najważniejsze w przemyślany kompleksowy sposób możemy zarządzać wyglądem sklepu oraz kreować naszą własną markę.

Promocja sklepu internetowego, zwłaszcza nowego, to bardzo ważna kwestia, która może stanowić o naszym być lub nie być. Poinformowanie o nowym sklepie i wypromowanie go wśród jak największej grupy docelowej to podstawa sukcesu. Skoro sklep ma generować zyski, musi do niego „przyjść” jak najwięcej potencjalnych Klientów. Od samego początku należy również dbać o jego wizerunek (zwrócić uwagę na wysyłane komunikaty, ich wygląd, język, szatę graficzną, spójność działań).

Warto zaangażować do tych działań profesjonalistów, zachęcamy do współpracy z Goodway Communication, którzy z jednej strony odciążą właściciela i poprowadzą za niego działania marketingowe, z drugiej, bazując na doświadczeniu i swoim know-how, będą mogli przygotować i skoncentrować się na najbardziej efektywnych działaniach reklamowych (nie będą szukać po omacku). Dobrze jeśli do działań wizerunkowych, promocyjnych i reklamowych przygotowujemy się już na etapie tworzenia sklepu, to zagwarantuje nam szybsze osiągnięcia satysfakcjonujących wyników.